Skip to Content

• Hézser Sándor
  • Handel Géza
  • Bak Zsuzsa

A repülőnk 7 órakor indult és egy órás út után megérkeztünk Münchenbe. Hamarosan továbbindult a Lufthansa légitársaság gépe Osloba, éppen csak annyi időnk volt, hogy megtaláljuk a megfelelő kaput.
Ferihegy Budapest
11 óra körül leszálltunk Osloba, és több mint három óra múlva indult a vonatunk a főpályaudvarra. Ezt az időt leginkább a reptér és környéke felfedezésével töltöttük, illetve az összetört bőröndök pótlásával. Juditnak a bőrönd kerekei törtek szét, Beának pedig a bőrönd lába törött ki, de amint panaszt tettek, már adták is az új bőröndöket a hibásak helyett. A procedúra nagyon gördülékenyen zajlott, végül még örültek is a károsultak a cserének, mivel nagyon praktikus bőröndöt kaptak.
 Bőrönd probléma Oslo
Vonattal folytattuk az utunkat, először Oslo főpályaudvarára mentünk, majd átszálltunk a Bergeni járatra. Itt szerencsére nem kellett sokáig várni a csatlakozásra, éppen csak bevásároltunk egy kis ásványvizet a pályaudvar élelmiszer áruházában, és már indulhattunk utunk következő állomására.
Osloi vonat Bergeni vonat
Hat órás utazás várt ránk, de a táj amin keresztül haladtunk az fantasztikus és leírhatatlanul szép látvány, felejthetetlen élményt adott számunkra. Havas hegyek, gyönyörű farmok, befagyott tavak, vízesések, nagyon kedves kis vasút állomások, és sok-sok alagút amin keresztül haladt a vonat.
farm vasút állomás
Még éjfél előtt megérkeztünk Bergenbe, ahol várt ránk Sigmund Sorrensen egy kisbusszal. Hideg esős idő fogadott bennünket. Nagyon gyorsan beszálltunk a buszba, mert sietni kellet, mivel a kompcsatlakozás miatt minden percünk ki volt számítva. Amit Bergenből láttunk, az nagyon szép volt, szerencsére még visszatérünk jövő héten ebbe a kedves városba.
Időben odaértünk a komphoz, még pár percet várni is kellett. Hatalmas és egyben gyönyörű jármű jött felénk, nagyon sok kamion gurult le róla, viszont  fel már ennél sokkal kevesebb utastársunk volt. Egy újabb bő félórás szemet gyönyörködtető élmény tárult elénk.

Mikor kikötött a komp, már a célegyenesbe értünk. Már csak egy utolsó  másfél órás utazás várt ránk, hogy megérkezzünk Leirvik-Kleivane üdülőővezetbe, ahol a szálláshelyünk található. Nagyon fáradtak voltunk, hisz reggel 5 órakor indultun útnak és már hajnal 1óra is elmúlt. De minden percét élveztük ennek a hosszú útnak.
A házhoz érve Anne Karin Sele Moe és Arne Bjellnad vártak ránk egy gyönyörű házikóban, szépen megterített asztallal, és egy nagyon finom vacsorával.

Vacsora után körbevezettek a házban, mindent megmutattak, elláttak instrukciókkal, és kiválasztottuk szobáinkat. Körülbelül 2 óra felé álomra hajtottuk fejünket.