Skip to Content

Leonardo Da Vinci Program

A program célja a szakmai alap- és továbbképzés minőségének fejlesztése, valamint a szakmai képzéssel kapcsolatos újítások támogatása és a szakképzés nemzetközi jellegének erősítése.
A kísérleti projekt új szakirányok kialakítására, tanterv- és tananyagfejlesztésre, tankönyvek, taneszközök és egyéb oktatási segédanyagok előállítására ad támogatást. A szaknyelvi projektek fontos szerepet töltenek be abban, hogy a szakképzésben érintettek felkészültek legyenek a nemzetközi munkakörnyezetbe történő beilleszkedésre és az idegen nyelvi kommunikációra.
A szakképzés területén nyert tapasztalatok minél szélesebb körben történő terjesztésére a nemzetközi hálózatok -, a szakképzés helyzetének európai szinten történő felmérésére, illetve a programban résztvevő államok szakképzési rendszerének tanulmányozására pedig a referenciaanyagok pályázatok kapnak támogatást.
Projekt megnevezése: Modern módszerek és innováció az áramkörök tervezése, szimulálása és gyártása terén.

2010.04.21.

Ma eljött programunk utolsó napja. Délelőtt szabadidőt kaptunk, így lehetőségünk nyílt, hogy még tegyünk egy utolsó sétát a városban.

2010.04.20.

Ma reggel programunkat a Hürryet Teknik Ve Endüstri Meslek Lisesi intézményben kezdtük. Az igazgató Durmud Payas bemutatta az iskolát. Miután végigjártuk a különböző szakirányokhoz tartozó tantermeket, elidőztünk az automatizálási részlegen. Az iskola ezen a területen országos szinten is komoly eredményeket ér el a különböző robot technikai versenyeken. A gyerekek bemutatták saját munkáikat, melyeket a tanárok segítségével fejlesztettek.

2010.04.19.

A Bölge Proje Tabanli Beceri Yarismasi iskolában folytattuk szakmai programunkat, melynek során az áramközünket üzemeltük be, majd mérőeszközök segítségével tesztelést hajtottunk végre.

2010.04.18.

Reggel elmentünk a Kahramanmarasi Anadolu Teknik iskolába, ahol a hétvége ellenére is volt oktatás, azoknak a diákoknak akik hétköznap dolgoznak (Open School képzés). Tuncer Okumus igazgató végigvezetett minket a szépen felújított, modern iskolában.

 

2010.04.17.

Reggel nyolc órakor indultunk Kahramanmarasba.

Miután megérkeztünk vendéglátónkkal Cakdas Calliogluval elmentünk szálláshelyünkre, majd megebédeltünk a Kahramanmarasi Anadolu Teknik Lisesi intézmény igazgatójával, Tuncer Okumussal.

2010.04.16.

Ma a Bölge Proje Tabanli Beceri Yarismasi iskolában kezdtük programunkat. Az igazgató bemutatta az intézményt, majd a helyi szokásoknak megfelelően meghívott egy teára.

2010.04.15.

Reggel az Ecyes egyetemen kezdtük a programunkat. Ez az intézmény Törökország legnagyobb felsőfokú intézménye, 25000 tanulójuk van. Az egyetem területén található egy a mi technikumi képzésünkhöz hasonló rendszerű oktatási intézmény is, melynek 20 fakultása van, 300 diákja, és mindössze 26 tanára. Az iskolának saját rádióadója van, amit tanulók üzemeltetnek, és a város legkedveltem csatornájává vált.

2010.04.14.

Ma korán indultunk a Hes kábelgyárba. A gyár négyféle területet lát el kábellel. Erősáramú, gyengeáramú, optikai és adatátviteli kábeleket. Ibrahin Güven minőségbiztosítási vezető fogadott minket és tartott rövid ismertetőt. A gyár a világ 100 országába szállít termékeiből. A termékeik között réz és alumínium alapú kábelek találhatók, valamint a mai technológia csúcsát jelentő üvegszálas kábelek. Habár a vállalat negyven éves múltra tekintett vissza a gyártás során a legmodernebb technológiákat alkalmazzák. Az üzem 1000 embert foglalkoztat.

2010.04.13.

Ma a Kayseri Merkez Endüstri Meslek iskolába kezdtük programunkat, ahol a kísérőink bemutatták az informatikai és elektronikai részleg munkáját. Betekintést nyertünk több tanítási órába. Megnéztünk egy műszaki rajz órát, valamint egy informatika órát az informatikai részlegen.

2010.04.12.

Reggel fél kilenckor indultunk a Városi múzeumba. Ezt a múzeumot Kadir Has hagyatékából építették. A múzeumban teljes körű ismereteket szerezhettünk a város nevezetességeiről, és mindennapi életéről. Többek között a városban élő emberek munkahelyéről, munkájáról, szabadidős lehetőségeikről, a közép és felsőszintű oktatásról, az egészségügyről, a tudományos és kulturális életről. Megismerhettük a város tágabb környezetének életét is. Egy külön szint mutatta be a város híres szülöttjének Sinan építész munkásságát.

2010.04.11.

Ma szabadnapot kaptunk. Reggeli után elindultunk felfedezni a lakóhelyünk szűkebb környezetét. Sétánk során összefutottunk egy helyi üzletemberrel, aki elkísért utunkon, és több nyelven beszélve megismertetett minket az iszlám vallás titkaival, valamint azokkal a nevezetességekkel, melyeket szerettünk volna megnézni.

2010.04.10

Szombaton reggel fél kilenckor kezdődött a programunk. Ersen Atan volt a mai napi kísérőnk is. A nap folyamán megnéztük a természeti szépségeiről világszerte híres Kappadocya nevezetességeit.

 

2010.04.09

Késői érkezésünk miatt, kicsit tolódott a reggeli programunk kezdése. Reggeli után 10 órakor indultunk Anadolu Kiz Meslek Lisesi ve Kiz Meslek Lisesi elnevezésű intézménybe. Ma két terültetett látogattunk meg, az elektronikát és az informatikát Ersen Atan segítségével. A könnyűipari szakképzés keretén belül megtekinthettük a számítógép vezérelt hímző gépeket, melyeken a hagyományos helyi motívumokat alkalmazták digitalizált formában.

2010.04.08

Ferihegyről 13:45-kor indult volna a repülőgépünk Istanbulba, de közel másfél órás csúszással indultunk. Így a csatlakozást lekéstük, és csak az éjféli járattal tudtunk továbbindulni úti célunk felé Kayseribe.