Integrálódás
2009.06.11.
Ma a Fitjar Secondary Schoolban az integrált hátrányos helyzetű tanulók helyzetét tanulmányoztuk. A diákok maguk dönthetnek arról, hogy az integrált oktatásban szeretnének-e tanulni.
Ez az iskola is digitális iskola. Minden tanulónak laptopot biztosít az iskola,amit meg is vásárolhatnak a diákok. Ez azért is fontos, mert minden adminisztráció számítógépen történik. A tanár a diákokkal is és a szülőkkel is interneten tartja a kapcsolatot. Házi-feladatot, üzeneteket, betegségeket, hiányzásokat is a digitális naplóban tárolják. Honlapon is megtalálhatók különböző információk, mint például az órarend, az éves tervezet, még napra lebontva a feladatok is szerepelnek.
Délután a leirviki olajfúró torony gyártását tekintettük meg. Megtudtuk, hogy 28-án tengerre bocsájtják a fúrótornyot, már a gyártás utolsó fázisában tartanak. Készül itt olajfúrótorony és olajkutató hajó is. Az olafúrótoronyra is feljutottunk egy ott dolgozó munkatárs segítségével, és szakszerű idegenvezetést kaptunk.
A látogatás után még egy nagy sétát tettünk, kicsit el is tévedtünk ebben a nem túl nagy városban, de így legalább kipróbáltuk a helyi buszjáratot.